Servicevoorwaarden

1. Definities

1.1 (Algemene) Voorwaarden: Deze voorwaarden zoals hierin beschreven.
1.2 Artikelen: De producten die Webwinkelhouders aanbieden aan Eindklanten via hun Webwinkels.
1.3 Cloudgento: Alle groepsvennootschappen en handelsnamen van Cloudgento.
1.4 Cloudgento Shop: Een product dat wordt verkocht door WEBSHOT en behoort tot Cloudgento.
1.5 Derde(n) (Partijen): Partijen waarmee Webwinkelhouders een overeenkomst hebben (niet zijnde Cloudgento) voor het afnemen van diensten die worden gebruikt en/of toegevoegd in de Webwinkel en binnen de Pakketten.
1.6 Dienst: De prestatie die geleverd wordt door Cloudgento zoals nader omschreven in Artikel 2 van deze voorwaarden.
1.7 Eindklant: Klanten/bezoekers van de afzonderlijke Webwinkels.
1.8 Kantooruren: Werkdagen (maandag-vrijdag, niet zijnde feestdagen) van 9-17 uur.
1.9 Overeenkomst: Elke afspraak of overeenkomst tussen Cloudgento en een Webwinkelhouder, waarbij deze Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
Pakket: Een complete oplossing voor het starten van een Webwinkel, die in verschillende varianten en tegen diverse kosten wordt aangeboden.
1.10 Schriftelijk: Indien in deze voorwaarden, op de website, in het aanbod of in de Overeenkomst wordt gesproken over “schriftelijk”, wordt hiermee bedoeld op papier en niet per e-mail.
1.11 Webwinkelhouder: Een natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een Overeenkomst aangaat met Cloudgento.

2. Voorwerp dienst

2.1 Cloudgento levert 3 complete Pakketten voor het opzetten van een webwinkel: Basic, Professional en Enterprise. Deze Pakketten omvatten hostingdiensten, een software beheeroplossing (CMS), registratie van een domeinnaam, bijbehorende e-mailadressen, koppeling met betaalsystemen en andere partners of providers. Het Enterprise-pakket biedt aanvullende voordelen zoals premium support, een private Domainvalidatie SSL en een vast contactpersoon. Alle Pakketten omvatten de mogelijkheid om de opmaak aan te passen aan de huisstijl, een onderhoudstool, beveiligd orderproces, standaard functionaliteiten en koppelingen met externe diensten.

2.2 Een upgrade van het Pakket wordt verder beschreven in Artikel 11 en 13.

2.3 Naast de complete Pakketten biedt Cloudgento nog een aantal aanvullende Diensten/apps aan die apart kunnen worden afgesloten bij elk Pakket, zoals de Premium Services die nader worden omschreven in Artikel 11.

2.4 Het is de Webwinkelhouder niet toegestaan om de Webwinkel of een onderdeel van de Dienst geleverd door Cloudgento door te verkopen of te verhuren.

2.5 In geval van tegenstrijdigheden tussen de bepalingen in de volgende documenten, geldt de volgende rangorde:
a). de Overeenkomst;
b). de Service Level Agreement;
c). eventuele bijlagen;
d). deze Algemene Voorwaarden.

3. Uitvoering dienst

3.1 Cloudgento zal zich inspannen om de Dienst te leveren. Cloudgento heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Eventuele klachten dienen binnen 14 dagen na constatering schriftelijk en gedetailleerd te worden gecommuniceerd door de Webwinkelhouder, met vermelding van een redelijke termijn voor Cloudgento om het probleem op te lossen.

3.2 Cloudgento richt zich voornamelijk op zakelijke afnemers. Een Overeenkomst tussen Cloudgento en een Webwinkelhouder wordt dan ook beschouwd als een zakelijke overeenkomst.

3.3 Indien de Dienst in uitzonderlijke gevallen wordt afgenomen door een consument, stemt deze consument ermee in dat de Dienst aanvangt voordat de wettelijke bedenktermijn is verstreken.

3.4 Indien de Webwinkelhouder in strijd handelt met deze Voorwaarden of als Cloudgento vermoedt dat de Webwinkelhouder in strijd handelt, heeft Cloudgento het recht om de Dienst geheel of gedeeltelijk stop te zetten. In dit geval heeft de Webwinkelhouder geen recht op schadevergoeding of restitutie.

3.5 De versie van communicatie die door Cloudgento is ontvangen of opgeslagen, wordt beschouwd als authentiek, tenzij de Webwinkelhouder tegenbewijs levert.

3.6 Op deze Dienst is de privacyverklaring van toepassing die Cloudgento beschikbaar stelt op haar website.

3.7 Chargebacks, crediteringen en geschillen over transacties dienen rechtstreeks te worden afgehandeld tussen de Webwinkelhouder en zijn/haar klant.

3.8 Cloudgento faciliteert de Webwinkel, maar is niet verantwoordelijk voor de exploitatie ervan. Ook met betrekking tot koppelingen met externe diensten, payment providers en boekhoudsystemen (aangeboden door Derden of andere relaties) heeft Cloudgento een faciliterende rol. De Webwinkelhouder is zelf verantwoordelijk voor de afhandeling met eventuele Derden en vrijwaart Cloudgento ook voor alle aanspraken van deze Derden.

3.9 Pakket Professional en Enterprise worden geleverd op basis van een Fair Use Policy, waarbij rekening moet worden gehouden met de grenzen van het systeem. Bij hoge aantallen kunnen sommige functionaliteiten niet worden ondersteund.

4. Registratie domeinnaam

4.1 Indien een Webwinkelhouder zich abonneert op een Pakket zal Cloudgento bemiddelen bij het verkrijgen van een domeinnaam. De Webwinkelhouder moet zich hierbij houden aan de regels van registrerende instanties voor de aanvraag, toekenning of gebruik van een domeinnaam. De Webwinkelhouder blijft verantwoordelijk en eigenaar van zijn/haar aangevraagde domeinnaam. Cloudgento vervult een bemiddelende rol bij de aanvraag en geeft geen garantie dat de aanvraag wordt gehonoreerd. De bevestigingsmail van Cloudgento waarin wordt vermeld dat de gevraagde domeinnaam is geregistreerd, bevestigt de registratie.

4.2 Cloudgento is niet aansprakelijk voor het verlies van rechten op een domeinnaam door de Webwinkelhouder of voor het feit dat een domeinnaam tussentijds door een derde wordt aangevraagd en/of verkregen, behalve in geval van opzet of grove nalatigheid van Cloudgento. De Webwinkelhouder is zelf verantwoordelijk voor de verlenging van de domeinnaamregistratie.

4.3 Als de Webwinkelhouder de Overeenkomst met Cloudgento opzegt, kan hij/zij de domeinnaam van zijn/haar Webwinkel verhuizen naar een andere hostingprovider.

5. Zoekmachine-koppeling

5.1 Cloudgento biedt de Webwinkelhouder de mogelijkheid om koppelingen te maken met externe diensten zoals Google Webmastertools om de vindbaarheid van de Webwinkelhouder’s website te verbeteren.

5.2 De Webwinkelhouder erkent dat zoekresultaten en vindbaarheid van de Webwinkel en/of diensten volledig worden bepaald door de beheerders van de betreffende zoekmachines. Cloudgento biedt geen garanties voor de te behalen resultaten.

6. SSL-certificaten

6.1 Bij alle pakketen ontvangen webwinkeliers een gratis Let’s Encrypt SSL-certificaat.

6.2 Een SSL-certificaat is gekoppeld aan een IP-adres. Als de webwinkelier de DNS-instellingen wijzigt, kan dit gevolgen hebben voor de werking van het SSL-certificaat. De webwinkelier is zelf verantwoordelijk voor de genoemde gevolgen.

7. Beveiliging en back-ups

7.1 Houders van Pakket Basic, Professional of Enterprise kunnen ook beschikken over e-mailaccounts gekoppeld aan antivirus- en anti-spamprogramma’s.

7.2 Cloudgento maakt dagelijks op vaste tijden serverback-ups. Er kan echter geen garantie worden gegeven over gegevens die tussen twee back-upperiodes zijn gepubliceerd en/of in de CMS staan.

7.3 De reservekopieën worden niet beschikbaar gesteld aan de webwinkelhouder, maar worden alleen door Cloudgento gebruikt voor gegevensherstel bij continuïteitsproblemen (disaster recovery). Bij het maken van een back-up wordt de eerder gemaakte back-up verwijderd.

7.4 De webwinkelhouder heeft de mogelijkheid om zelf back-ups te maken en de opgeslagen gegevens te gebruiken om bijvoorbeeld content terug te plaatsen, maar dit geldt alleen voor de mogelijkheid om back-ups van producten te maken.

8. Updates en onderhoud

8.1 Cloudgento zal gedurende de Overeenkomst onderhoud verrichten aan de webwinkel om de continuïteit van de dienst te garanderen. Het uitvoeren van onderhoud kan tijdelijk een negatieve invloed hebben op de beschikbaarheid van de webwinkel. Cloudgento zal proberen de negatieve gevolgen tot een minimum te beperken, maar aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele tijdelijke storingen of onbereikbaarheid van de webwinkel.

8.2 Cloudgento zal de gebruikte software up-to-date houden volgens de recente standaarden der techniek op het gebied van beveiliging en werking van de software en dienst. Cloudgento beslist of er updates of patches geïnstalleerd moeten worden. De pakketten die Cloudgento aanbiedt zijn geen maatwerk, daaromvoert Cloudgento regelmatig algemene updates uit, waaronder wijzigingen in de software, functionaliteit en lay-out die van toepassing zijn op alle webwinkelhouders. De API (application programming interface) heeft beperkingen en Cloudgento kan aanpassingen doen afhankelijk van de prestaties van het platform. Bovendien kan een continue correcte werking niet worden gegarandeerd. Cloudgento is niet aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van het (tijdelijk) niet juist functioneren van de API.

9. Capaciteit

9.1 Het aantal (actieve) artikelen in het webshopaanbod is beperkt en afhankelijk van het gekozen pakket.

9.2 Alle pakketten hebben een vooraf bepaalde hoeveelheid dataverkeer. Ongebruikt dataverkeer kan niet worden meegenomen naar volgende maanden.

9.3 Webwinkelhouders worden per e-mail op de hoogte gebracht in geval van overschrijding. Het is dan aan de webwinkelhouder om in het beheerpaneel te upgraden naar een groter pakket of extra dataverkeer aan te schaffen. De tarieven worden vermeld op de website.

9.4 Als een webwinkelhouder niets onderneemt na ontvangst van de e-mail van Cloudgento, zal de webwinkel onbereikbaar worden gemaakt voor de klant tot het einde van de lopende maand. Als de webwinkelhouder na ontvangst van een tweede e-mail besluit om te upgraden, wordt de webwinkel hersteld.

10. Supportcenter

10.1 Cloudgento biedt webwinkelhouders van de pakketten Basic, Professional of Enterprise ondersteuning op afstand. Deze ondersteuning is inbegrepen bij de dienst en brengt geen extra kosten met zich mee. Ondersteuning wordt geboden via het supportcenter, dat bereikbaar is via de knop ‘support’ op de website. Ondersteuning kan via e-mail worden verkregen, en de webwinkelhouder heeft ook toegang tot een kennisbank en enkele downloads op de website. Cloudgento streeft ernaar om supportvragen binnen maximaal drie werkdagen te beantwoorden. Telefonische ondersteuning wordt ook geboden. Cloudgento kan ook software voorstellen waarmee computers op afstand kunnen worden ondersteund. Het is de verantwoordelijkheid van de webwinkelhouder om ervoor te zorgen dat zijn netwerk- en beveiligingsomgeving het gebruik van deze software toestaat.

10.2 Als de ondersteuning de verwachte ondersteuning te boven gaat en de webwinkelhouder technische ondersteuning nodig heeft in de vorm van programmeerbare wijzigingen aan de webwinkel, valt deze ondersteuning buiten het pakket. In dat geval zal Cloudgento overleg plegen met de webwinkelhouder over de extra kosten en mogelijkheden.

10.3 De ondersteuning wordt geboden aan webwinkelhouders van de pakketten Basic, Professional of Enterprise tijdens kantooruren. Voor ondersteuning buiten kantooruren worden kosten in rekening gebracht volgens het gebruikelijke uurtarief van Cloudgento, waarvan vooraf melding wordt gemaakt.

 

11. Ontwikkeling van werken en aanverwante diensten

11.1 Als de dienst ook betrekking heeft op het ontwikkelen, aanpassen en/of configureren van software of andere werken (hierna te noemen “werken”), zullen de partijen schriftelijk (in de overeenkomst) specificeren welke werken ontwikkeld, aangepast en/of geconfigureerd zullen worden en op welke manier dit zal gebeuren. Cloudgento zal de werkzaamheden zorgvuldig uitvoeren op basis van de verstrekte gegevens door de webwinkelhouder. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, is Cloudgento niet verplicht om gegevens van de webwinkelhouder aan te leveren, te migreren en/of in te voeren.

11.2 De webwinkelhouder is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en consistentie van de verstrekte gegevens. De webwinkelhouder garandeert te allen tijde dat hij over alle benodigde licenties beschikt voor de verstrekking…

11.3 Het support levert ondersteuning bij de Webwinkelhouders van een Pakket Basic, Professional of Enterprise tijdens kantooruren. Bij support buiten kantooruren zullen kosten naar gebruikelijk uurloon van Cloudgento gerekend worden en dit wordt vooraf aangegeven.

12. Wijziging Dienst

12.1 De webwinkelhouder kan gedurende de overeenkomst overstappen naar een ander pakket.

12.2 Een upgrade treedt direct in werking en de kosten worden ook vanaf dat moment in rekening gebracht bij de webwinkelhouder.

12.3 Als de webwinkelhouder overstapt naar een hoger en duurder pakket, zal Cloudgento automatisch kosten gaan rekenen voor het gebruik van het hogere pakket. Als de overstap niet aan het einde van een factuurperiode plaatsvindt, zal Cloudgento apart factureren voor de resterende periode. Bij een verlaging van het pakket wordt de verlaging pas doorgevoerd bij het ingaan van de nieuwe contractperiode. Daarom moet de webwinkelhouder het hogere pakket betalen voor de resterende looptijd van het contract.

13. Verplichtingen webwinkelhouder

13.1 De webwinkelhouder moet Cloudgento onmiddellijk op de hoogte stellen van wijzigingen in zijn registratiegegevens.

13.2 De webwinkelhouder moet zijn administratieve gebruikersnaam en wachtwoord strikt geheim houden. Elke actie die plaatsvindt via het administratieve account van de webwinkelhouder is zijn eigen verantwoordelijkheid. In geval van vermoedelijk misbruik moet de webwinkelhouder Cloudgento zo snel mogelijk op de hoogte stellen, zodat er maatregelen kunnen worden genomen.

13.3 De webwinkelhouder moet ervoor zorgen dat alle gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst tijdig aan Cloudgento worden verstrekt, zoals aangegeven door Cloudgento. Als de benodigde gegevens niet tijdig worden verstrekt, heeft Cloudgento het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en eventuele extra kosten als gevolg van de vertraging in rekening te brengen volgens de gebruikelijke tarieven.

13.4 Cloudgento is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook als gevolg van onjuiste of onvolledige gegevens die door de webwinkelhouder zijn verstrekt, tenzij Cloudgento redelijkerwijs had moeten weten dat de verstrekte gegevens onjuist of onvolledig waren.

13.5 De webwinkelhouder is verboden om goederen en/of diensten (artikelen) op een manier te leveren die in strijd is met Nederlandse of Europese wetgeving. Dit omvat onder andere het aanbieden van kinderpornografie, namaakartikelen of andere artikelen/diensten (downloads) die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden, (nep)wapens, en producten die verboden zijn volgens de narcoticawetgeving.

13.6 Daarnaast is het de webwinkelhouder verboden om via de webwinkel:
a. gegevens openbaar te maken, te verveelvoudigen of te verspreiden die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden;
b. gegevens openbaar te maken die in strijd zijn met wettelijke bepalingen, de openbare orde en goede zeden;
c. opzettelijk virussen of andere programma’s te verspreiden of te laten verspreiden die schade kunnen toebrengen aan apparatuur, software of gegevens van derden;
d. ongeautoriseerde toegang te verkrijgen tot computers of computersystemen;
e. webwinkelhouders of internetgebruikers te hinderen of schade toe te brengen aan de webservers van Cloudgento.

13.7 De webwinkelhouder is verantwoordelijk voor het beschermen van vertrouwelijke bedrijfsgegevens en andere gegevens tegen toegang door derden. Als de bestaande beveiliging niet voldoende blijkt te zijn, is de webwinkelhouder verantwoordelijk voor het nemen van aanvullende beveiligingsmaatregelen. Daarom moet de webwinkelhouder zijn inloggegevens strikt geheim houden ten opzichte van derden.

14. Prijzen en betaling

14.1 Alle tarieven worden vermeld op de website. Deze tarieven zijn exclusief btw en andere overheidsheffingen, en onder voorbehoud van programmeer- en typefouten.

14.2 Tenzij anders is overeengekomen, worden alle bedragen die de webwinkelhouder aan Cloudgento verschuldigd is, vooraf geïncasseerd via automatische incasso vanaf het op de overeenkomst vermelde rekeningnummer van de webwinkelhouder, of een ander rekeningnummer dat aan Cloudgento is meegedeeld. De webwinkelhouder garandeert dat er altijd voldoende saldo op de betreffende rekening staat. Indien nodig zal de webwinkelhouder meewerken aan het verstrekken van de benodigde machtigingen die Cloudgento in staat stellen om de automatische incasso uit te voeren. De webwinkelhouder is verantwoordelijk voor de juistheid van de aan Cloudgento verstrekte gegevens.

14.3 Uiterlijk 5 dagen voor de incassodatum wordt de webwinkelhouder geïnformeerd over de exacte incassodatum en het bedrag. Bij periodieke afschrijvingen worden de bedragen en incassodata ook uiterlijk 5 dagen voor de desbetreffende incassodatum aangekondigd.

14.4 Betalingen van de webwinkelhouder aan Cloudgento worden geacht te strekken tot voldoening van de oudste openstaande vordering, zelfs als de webwinkelhouder bij de betaling anders aangeeft.

14.5 Als een automatische maandelijkse incasso niet mogelijk is, moet de betaling vooraf per kwartaal worden overgemaakt. Buitenlandse klanten moeten per kwartaal betalen via bankoverschrijving.

14.6 Indien het incasseren van een factuur niet mogelijk is, is de webwinkelhouder automatisch verschuldigd een handelsrente van 10% over het openstaande bedrag, met een vaste schadevergoeding van €40,00 voor de administratieve kosten en tijdverlies veroorzaakt door de vertraging. In geval van gerechtelijke invordering wordt de schadevergoeding verhoogd tot €250,00. Ook heeft Cloudgento dan het recht om de uitvoering van de overeenkomst of een nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan op te schorten, zonder recht op vergoeding van eventuele schade die hierdoor zou ontstaan.

14.7 Cloudgento is gerechtigd om de gehanteerde maandbedragen jaarlijks aan te passen met een maximale verhoging van 7 procent of met een maximumbedrag van €5,-, afhankelijk van welk bedrag hoger is. Prijswijzigingen met betrekking tot de prijzen voor pakketten kunnen een maand van tevoren worden doorgevoerd. De webwinkelhouder heeft vervolgens de mogelijkheid om de overeenkomst op te zeggen conform de standaardopzegtermijn zoals vastgesteld in deze voorwaarden. Indien de webwinkelhouder niet opzegt, stemt hij in met de prijsverhoging. Naast de genoemde prijsstijging is Cloudgento jaarlijks aan het begin van het jaar gerechtigd om de maandbedragen te verhogen met inachtneming van de Consumenten Prijs Index of een andere overeengekomen index tussen de partijen. In dit geval heeft de webwinkelhouder niet het recht om de overeenkomst op te zeggen.

15. Rechten van intellectuele eigendom

15.1 Cloudgento biedt de webwinkelhouders een SAAS (software as a service) dienst aan via het pakket en beheert de gehele dienst. De webwinkelhouder krijgt in geen enkel geval toegang tot de broncode. De webwinkelhouder heeft ook niet de vrijheid om de webwinkel door een andere partij dan Cloudgento te laten hosten.
15.2 Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de werken die zijn ontwikkeld of ter beschikking zijn gesteld in het kader van de dienst, zoals software, documentatie, adviezen en de look and feel, evenals het voorbereidende materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij Cloudgento of haar leveranciers.
15.3 De webwinkelhouder verkrijgt alleen een niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht op de dienst. De dienst kan worden gebruikt voor de exploitatie van één enkele webwinkel.
15.4 Het is de webwinkelhouder niet toegestaan om enige aanduiding met betrekking tot auteursrechten, merken, handelsnamen of andere intellectuele eigendomsrechten te wijzigen, verwijderen of uit te werken.
15.5 In geval van inbreuk behoudt Cloudgento zich het recht voor om de overeenkomst te ontbinden,waarna de webwinkelhouder automatisch een boete van €10.000,00 per inbreukmakende handeling aan Cloudgento verschuldigd is.

16. Niet kennisname/verwijdering content

16.1 Cloudgento zal geen kennis nemen van gegevens die de webwinkelhouder opslaat en/of verspreidt via de systemen die onder beheer van Cloudgento vallen, tenzij dit noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de overeenkomst of Cloudgento daartoe wettelijk verplicht is krachtens een gerechtelijk bevel. In dat geval zal Cloudgento zich inspannen om de kennisname van de gegevens zo veel mogelijk te beperken, binnen de grenzen van haar mogelijkheden.
16.2 In geval van een klacht over de informatie en artikelen die door de webwinkelhouder worden aangeboden, is Cloudgento gerechtigd om dergelijke inhoud in eerste instantie te blokkeren of te verwijderen, en indien nodig om de persoons-/contactgegevens van de webwinkelhouder aan de klager te verstrekken, zonder dat de webwinkelhouder aanspraak kan maken op schadevergoeding van Cloudgento. Tevens vrijwaart de webwinkelhouder Cloudgento van alle juridische claims met betrekking tot de opgeslagen gegevens, informatie, websites, en dergelijke.
16.3 Indien de webwinkelhouder van een gratis webwinkel gedurende drie maanden niet heeft ingelogd, heeft Cloudgento het recht om producten/data uit de webwinkel te verwijderen, tenzij anders is overeengekomen.
16.4 De webwinkelhouder vrijwaart en stelt Cloudgento schadeloos voor alle schade die verband houdt met (het gebruik van) een domeinnaam en/of IP-adres namens of door de webwinkelhouder.

17. Aansprakelijkheid en overmacht

17.1 De totale aansprakelijkheid van Cloudgento voor schade die de webwinkelhouder lijdt als gevolg van tekortschieten in de nakoming van de overeenkomst of op andere gronden, is beperkt tot vergoeding van directe schade tot een maximumbedrag van de overeengekomen prijs voor die overeenkomst (exclusief btw). In geen geval zal de totale aansprakelijkheid voor directe schade meer bedragen dan €10.000,- (tienduizend euro). Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
a. redelijke kosten die de webwinkelhouder moet maken om de prestatie van Cloudgento volgens de overeenkomst te laten voldoen. Deze vervangende schade wordt echter niet vergoed indien de overeenkomst op verzoek van de webwinkelhouder wordt ontbonden;
b. redelijke kosten die de webwinkelhouder heeft gemaakt voor het noodgedwongen langer operationeel houden van zijn oude systeem of systemen en daarmee samenhangende voorzieningen als gevolg van een bindende uiterste leverdatum door Cloudgento, verminderd met eventuele besparingen als gevolg van de vertraagde levering;
c. redelijke kosten gemaakt voor het vaststellen van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover deze kosten betrekking hebben op directe schade zoals omschreven in deze voorwaarden;
d. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de webwinkelhouder kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade zoals omschreven in deze voorwaarden.

17.2 Cloudgento is niet aansprakelijk voor indirecte schade. Onder indirecte schade wordt verstaan: gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van claims van afnemers van de webwinkelhouder, gegevensverlies, en alle andere vormen van schade die niet genoemd worden in artikel…

17.3 De beperkingen van aansprakelijkheid in deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing in geval van opzet of bewuste roekeloosheid van Cloudgento, die leidt tot de schade van de webwinkelhouder.

17.4 De aansprakelijkheid van Cloudgento wegens een toerekenbare tekortkoming ontstaat alleen als de webwinkelhouder Cloudgento onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, waarbij een redelijke termijn wordt geboden om de tekortkoming te herstellen, en Cloudgento ook na het verstrijken van die termijn toerekenbaar blijft tekortschieten in de nakoming van haar verplichtingen.

17.5 Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is dat de webwinkelhouder de schade zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee (2) weken na het ontstaan daarvan bij Cloudgento meldt.

17.6 De webwinkelhouder vrijwaart Cloudgento voor alle aanspraken van derden (bijv. eindklanten of gebruikers van de webwinkelhouder) die voortvloeien uit de overeenkomst gesloten met Cloudgento.

17.7 In het geval dat de webwinkelhouder relevante informatie niet heeft verstrekt die nodig is voor het uitvoeren van een dienst, is er sprake van overmacht voor Cloudgento.

17.8 Aangezien de webwinkelhouder zelf back-ups kan maken, is Cloudgento uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor verlies van data, tenzij het verlies het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Cloudgento.

17.9 Cloudgento is niet verantwoordelijk voor storingen of het niet beschikbaar zijn van externe diensten. Op de website wordt een overzicht gegeven van alle externe koppelingen die Cloudgento biedt.

17.10 In geval van overmacht, zoals storingen of uitval van internet of telecommunicatie-infrastructuur, stroomstoringen, binnenlandse onlusten, oorlog, brand, overstroming, in- en uitvoerbelemmeringen waardoor Cloudgento redelijkerwijs niet kan voldoen aan de overeenkomst, zal de uitvoering van de overeenkomst worden opgeschort zonder verplichting tot schadevergoeding.

18. Notice & Takedown

18.1 Indien een derde Cloudgento wijst op informatie op de website, applicatie of systeemfunctionaliteit beheerd door de webwinkelhouder die volgens die derde inbreuk maakt op diens rechten of anderszins onrechtmatig handelen betreft (bijv. inbreukmakende of verboden artikelen), is Cloudgento gerechtigd om, indien aannemelijk is dat onrechtmatig wordt gehandeld, de dienst waarmee de website, applicatie of systeemfunctionaliteit verbonden is met het netwerk van Cloudgento onmiddellijk af te sluiten. Indien dergelijke informatie op de website van Cloudgento staat of onderdeel is van het systeem van de Cloudgento-apparatuur, zal Cloudgento de desbetreffende informatie onmiddellijk uit het systeem verwijderen of ontoegankelijk maken.

18.2 Daarnaast is Cloudgento gerechtigd persoonsgegevens van de webwinkelhouder te verstrekken aan derden of aan bevoegde instanties.

18.3 In geval van mogelijk strafbare informatie kan Cloudgento hiervan aangifte doen. Cloudgento kan hierbij alle relevante informatie over de webwinkelhouder overhandigen aan de bevoegde instanties en alle andere handelingen verrichten die deze instanties van Cloudgento verzoeken in het kader van het onderzoek.

18.4 Cloudgento is op geen enkele wijze aanspraansprakelijk voor schade van welke aard dan ook die wordt geleden door de webwinkelhouder of haar klanten als gevolg van de afsluiting van de dienst of de verwijdering van informatie, evenals het verstrekken van persoonsgegevens.

18.5 De webwinkelhouder vrijwaart en houdt Cloudgento schadeloos voor eventuele claims, aanklachten of procedures van derden met betrekking tot (de inhoud van) het dataverkeer of de informatie op de website afkomstig van de webwinkelhouder of een klant van de webwinkelhouder.

19. Privacy en beveiliging

19.1 Indien er persoonsgegevens worden verwerkt in het kader van de dienst, conform de toepasselijke privacywetgeving, gelden de bepalingen in dit artikel.

19.2 Cloudgento zorgt voor een passend beveiligingsniveau in overeenstemming met de risico’s van de verwerkingen en de aard van de te beschermen gegevens, voor zover deze zich binnen de infrastructuur van Cloudgento bevinden.

19.3 Cloudgento treedt op als verwerker bij de gegevensverwerkingen, en de webwinkelhouder is de verwerkingsverantwoordelijke. De webwinkelhouder zal Cloudgento vrijwaren van alle claims van derden (inclusief toezichthouders) onder de privacywet.

19.4 Indien nodig kunnen partijen een verwerkersovereenkomst sluiten voor aanvullende afspraken over de verwerking van persoonsgegevens.

20. Duur en opzegging

20.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor één jaar en wordt automatisch verlengd met telkens één jaar na afloop van de initiële looptijd, tenzij de overeenkomst tijdig en rechtsgeldig schriftelijk wordt opgezegd door de webwinkelhouder met een opzegtermijn van minimaal één maand. Opzegging kan plaatsvinden door een e-mail te sturen naar: support@cloudgento.com. De overeenkomst kan alleen tussentijds worden beëindigd zoals bepaald in deze algemene voorwaarden, of met wederzijds goedvinden.

20.2 Cloudgento is te allen tijde bevoegd om de overeenkomst met een opzegtermijn van één maand zonder opgave van reden te beëindigen. Cloudgento is ook gerechtigd om de overeenkomst direct te beëindigen bij gedrag van de webwinkelhouder dat in strijd is met deze voorwaarden.

21. Slot

21.1 Cloudgento behoudt zich het recht voor om haar dienst, de pakketten en deze algemene voorwaarden te wijzigen. De webwinkelhouder ontvangt de gewijzigde voorwaarden per e-mail of via het beheerpaneel. De nieuwste voorwaarden worden automatisch aanvaard, tenzij de webwinkelhouder schriftelijk bezwaar maakt binnen 30 dagen na ontvangst van de gewijzigde voorwaarden. In het geval van kleine wijzigingenvan ondergeschikt belang of wijzigingen als gevolg van nieuwe of gewijzigde wetgeving, zal de webwinkelhouder altijd akkoord gaan met de voorwaarden.

21.2 Op de overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

21.3 Veranderingen in het management of de rechtsvorm hebben geen invloed op de overeenkomst.

21.4 Tenzij dwingend recht anders voorschrijft, zullen alle geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in Arnhem.

21.5 Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt bevonden, blijven de overige bepalingen van kracht.